dzięki kompleksowemu postępowaniu diagnostycznemu i indywidualnie dobranemu programowi treningowemu pozwala na poprawienie funkcjonowania w zakresie centralnego przetwarzania słuchowego, wzrokowego, koordynacji wzrokowo-słuchowej, a także w obszarze spostrzegania własnej motoryki i równowagi. Materiał terapeutyczny jest atrakcyjny i ma szerokie zastosowanie.

Metoda Warnkego koryguje rozwój procesów poznawczych i skutecznie usuwa źródła trudności. To sprawia, że metoda jest trwała i wysoce skuteczna (wg prof. Tewesa aż 42,6%). Wspomaganie terapii treningiem eeg-biofeedback prowadzi do dalszego zwiększenia jej efektywności.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dla kogo jest terapia dysleksji metodą Warnkego? 

Metoda Warnkego jest skierowana do dzieci i osób dorosłych, u których występują trudności w zakresie:

▪ prawidłowego czytania

▪ mówienia

▪ pisania

▪ percepcji słuchowej

▪ koncentracji uwagi

▪ pamięci

▪ koordynacji wzrokowo-ruchowej

 

Przebieg terapii metodą Warnkego

Diagnoza prowadzona wg metody Warnkego, dzięki wykorzystaniu aparatury medycznej, umożliwia

▪ określenie problemów w zakresie przetwarzania na poziomie centralnym  

▪ sprawdzenie czy analizator wzrokowy i słuchowy pracują prawidłowo. 

Procedura diagnostyczna składa się z 14 kroków. Każde z zadań testowych bada inną kompetencję z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki.

 

Trening Brain Boy Professional 

oparciu o wynik uzyskany w procesie diagnozy, terapeuta opracowuje program treningowy dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości pacjenta.

 

Koncepcja Freda Warnke

Dysleksja jest diagnozowana u uczniów przejawiających trudności w nauce czytania i pisania pomimo co najmniej przeciętnego poziomu inteligencji oraz prawidłowej edukacji w tym zakresie.Według koncepcji Freda Warnke przyczyną problemów z nauką prawidłowego czytania, pisania i mówienia są trudności w automatyzacji przetwarzania słuchowego, wzrokowego i motorycznego. Czytanie, pisanie i mówienie to złożone czynności umysłowe, które mogą przebiegać prawidłowo wyłącznie wtedy, gdy są w pełni zautomatyzowane. Jeżeli przetwarzanie bodźców w mózgu jest opóźnione, zwiększenie ilości ćwiczeń czytania i pisania nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Bardziej skuteczne jest przyspieszenie procesów przetwarzania na poziomie centralnym poprzez ćwiczenia automatyzacji  ośmiu funkcji podstawowych w zakresie słyszenia, widzenia i motoryki.

 

Dysleksja rozwojowa

Dysleksja rozwojowa to problemy z czytaniem. Dziecko nie potrafi skojarzyć zobaczonej literki z właściwym dźwiękiem. Do tego myli literki podobnie brzmiące, jak „d”, „b”, „p”, „g”. Ma problem ze składaniem pojedynczych słów i z łączeniem je w zdania. Przekręca wyrazy, przestawia, opuszcza i przez to nie rozumie co przeczytało.

Dysleksja może występować u dziecka w trzech formach – w postaci trudności jedynie w nauczeniu się poprawnej pisowni lub jako zespół dwóch bądź nawet trzech form zaburzeń:

▪ Dysgrafia – brzydkie, koślawe litery, trudności z utrzymaniem się w linijce, nierówne litery w wyrazach; 

▪ Dysleksja – zaburzenia tempa i techniki czytania, a także niski poziom rozumienia przeczytanej treści oraz zaburzenia w pisaniu;

▪ Dysortografia – trudności z opanowaniem poprawnej pisowni – dziecko popełnia błędy ortograficzne mimo dobrej znajomości zasad pisowni.

Objawy wskazujące na możliwość wystapienia trudności szkolnych rodzice mogą zaobserwować we wczesnym dzieciństwie. Im dziecko jest starsze, tym bardziej jego trudności mają już specyficzny - dyslektyczny charakter.

 

Objawy ryzyka w wieku przedszkolnym

▪ słaba koordynacja ruchów całego ciała 

▪ kłopoty z utrzymaniem równowagi 

▪ słaba sprawność rąk 

▪ zaburzona koordynacja wzrokowo-ruchowa 

▪ trudności z wiązaniem sznurowadeł 

▪ zapinaniem guzików 

▪ trudności z konstruowaniem budowli z klocków 

▪ niechęć do rysowania 

▪ opóźniona lateralizacja 

▪ brak przejawów preferencji ręki 

▪ opóźniony lub zaburzony rozwój mowy 

▪ trudności z zapamiętywaniem wierszyków 

▪ mały zasób słów

 

Objawy ryzyka dziecka 6-letniego

obniżona sprawność ruchowa

▪ kłopoty z równowagą

▪ obniżona sprawność manualna

▪ niepoprawne rysowanie

▪ trudności z wycinaniem

▪ lateralizacja opóźniona lub nieustalona

▪ zaburzenia w koordynacji wzrokowo-ruchowej

▪ trudności w opanowaniu piłki

▪ trudności z odwzorowywaniem (szlaczki, figury)

▪ trudności z różnicowaniem kształtów

▪ opóźniony lub zaburzony rozwój mowy

▪ trudności ze wskazywaniem stron ciała i przestrzeni

▪ trudności z ocenianiem pory dnia, roku, daty

▪ wolne tempo czytania, przekręcanie wyrazów

▪ nieprawidłowy kierunek pisania liter, wyrazów ( G. Krasowicz-Kupicz)

Powrót

Umów wizytę

Efektywność terapii MW- wyniki badania '2015 

 

 

 

Metoda Warnkego - skuteczna terapia dysleksji

Warnke stop dyleksji

Efektywność terapii MW- wyniki badania '2015 - czytaj dalej...